Návody pro online platby ComGate
Přehled platebních metod
Platby kartou
V e-shopu můžete platit online platební kartou MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron.
Platební karta musí mít povolené platby na internetu (zjistíte ve své bance)!
Zde je popsán průběh platby z pohledu kupujícího (plátce):
Volba platební metody
Zadání údajů
Ověření platby
Dokončení platby
Online bankovní převod
Online bankovní převod je platba prostřednictvím internetového bankovnictví s okamžitým potvrzením úhrady. Platební brána ComGate umožňuje využívat pro zaplacení platby online i standardní bankovní převody u ČSOB, České spořitelny, Komerční banky, Raiffeisen Bank, UniCredit Bank, Poštovní spořitelny, mBank, Equa Bank, MONETA Money Bank, Sberbank a Fio banky.
Proces platby
- Ze seznamu bank si zákazník vybere svou banku
- Po kliknutí na jedno z bankovních tlačítek je zákazník přesměrován do online bankovnictví.
- Po přihlášení do internetového bankovnictví se mu zobrazí předvyplněný platební příkaz. V tomto příkazu nemá zákazník možnost měnit částku, variabilní symbol nebo banku příjemce.
- Po zaplacení dojde k přesměrování zákazníka zpět do e-shopu.
Standardní bankovní převod
Klasický bankovní převod je způsob platby, kdy platbu provádíte z prostředí vašeho internetového bankovnictví. Na rozdíl od online bankovního převodu se vám nezobrazí žádné předvyplněné údaje, vše musíte vyplnit ručně. Platbu si však můžete ulehčit pomocí QR kódu.
Proces platby
- Pokud zákazník nenajde svoji banku mezi online bankovními převody, zvolí metodu ostatní banky.
- Poté se mu zobrazí platební údaje k platbě jako číslo účtu protistrany, částka a variabilní symbol.
- Zákazník se přihlásí do svého internetového bankovnictví. Zde zadá údaje, které zobrazila platební brána.
- V případě, že mobil zákazníka podporuje čtení QR kódů, může zákazník zaplatit pomocí QR platby.
- Po zadání údajů k platbě nebo jejich načtení přes QR kód je možné platbu potvrdit.
- Po zaplacení dojde k přesměrování zákazníka zpět do e-shopu
Odložená platba PlatímPak
Proces platby
- Plátce si nejprve v e-shopu vybere platební metodu PlatímPak.
- Následuje ověření identity. Pokud je zákazník klientem Equa banky, pak proběhne ověření skrze SMS a rodné číslo. V případě, že se nejedná o klienta Equa bank, pak je identita ověřena formulářem nebo přes haléřovou platbu, případně může dojít zákazník na pobočku. Haléřová transakce je plátci ihned po ověření vrácena.
- Plátce je o úspěšném ověření informován e-mailem spolu s informací, kdy a kam má odloženou platbu uhradit.